Saturday, December 31, 2005

如果。愛~Perhaps Love


當知道有一部這樣的
歌舞劇就快上映時,
真的很興奮很期待...
並不是因為金城武,
而是陳可辛及Farah Khan.
真的很想看看一部中文版的Sharukhan.

昨天戴上了眼鏡走進了戲院,
戴上眼鏡是因為不想錯過他們的任何一個眼神...
開始時覺得有點亂,因為電影的節奏剪接...
但還是很欣賞那華麗的佈景及戲服...
很佩服金城武的演技...
就是他的一個眼神,把我帶進那部劇里...
耳边彷彿還聽見張學有的那句:妳看鏡頭多愛他...
金城武的角色真的讓我很感動,
尤其他在泳池里掉淚的那一幕,
我不管是不是電腦處理過的效果,對我而言,很真很真...
好像能感受到他那刻的痛...
"昨晚的都是假的,錄音帶卻是真的;我會好好保存它,
因為我再也不會說那些話了"聽到林見東說這一句話,
我明白,因為被愛傷的很深的人,就會忘了愛的感覺...
我真的感受到....

說說孫納吧...為了夢想,為了達到夢想不顧一切...
連愛人也放棄了...她一直都承認自己是老孫,
就是因為她不想記得當初的痛,她更不想記得當初的自己...
當林見東告訴孫納他恨自己愛上自己鄙視的人,
我相信孫納一定更鄙視自己...

張學友呢?他那很淳厚的聲線,很pro的呈現方式反而讓人覺得太露了...
但他的角色是討好的...尤其班主掌摑孫納的那一巴...
他丟了一句:那就扯平了最喜歡他演班主時說的最後一句話:讓我成為妳的回憶吧....

感覺上這三個人的故事都曾經發生在自己的身上,那麼熟悉...
這就是所謂的愛情吧...永遠沒有得衡量對或錯...
唉,愛情的世界裡,那裡容納得下'如果'...

p/s:究是因為戴眼鏡的原因,我看見了張學友第一次吃酸辣麵的時候,
左上角有一個工作人員在噴雪,你看見了嗎? haha

4 Comments:

At 10:20 AM, Blogger forestfyre said...

Too bad I am always not in KL, else I will sure ask you for this movie... I wanna watch soooooo much... and I can only go for DVD now... :((

 
At 12:20 PM, Blogger Lemonade said...

Hi
I wondering whether u had received my SMS or not?

 
At 11:18 PM, Blogger ...sYuEN... said...

小涵, no woh, why, wanna treat me for movie?? ho ho ho

 
At 2:14 AM, Anonymous Anonymous said...

No doubt... it was a "real meaningful" movie and play by real life actors and actresses. What u felt through the movie was true coz the memories was in u.

Memories will never erase. Good and bad, have to live with it.

Throughout the movie, it gave me lots of thoughts about the relationship that i been through. Sometimes i think, i personally think too much abt the past but forget the present.

Not bad, as this type of musical movie not offen found from HK movie list. But try to check out Channel V 8pm on Wednesday 29/3/06, there b someone u famiiar!!! hahaha....

 

Post a Comment

<< Home